کار سفارشی

کار سفارشی در منزل


تعمیر یخچال در بهارستان

 

تعمیر یخچال در دستان خود را در مقاله ای جامع برای نگهداری انواع یخچال و فریزر یاد بگیرید چرا که یخچال در کار مداوم به همین دلیل در صورت بروز هر گونه خرابی بسیاری از افراد عادی برای تعمیر و نگهداری یخچال به مراکز تعمیر و نگهداری یخچال یا شماره های خدمات مشتریان عجله کنید، در این مقاله به شما توضیح مفصلی در مورد یخچال های خانگی، خرابی های رایج و راه های نگهداری از یخچال در منزل ارائه می دهیم.

 

تعمیرات در منزل شما

 

اصل کار یخچال های خانگی و اجزای داخلی آنها

واحد کنترل دما و دکمه یخ زدایی، ولتاژ توسط حفاظت حرارتی و رله محرک به موتور الکتریکی تامین می شود. در زمان راه اندازی، جریان در سیم پیچ کار به طور نامتناسبی زیاد است. هنگامی که از سیم پیچ 5.2 عبور می کند، تماس رله تغییر می کند. سپس از طریق کنتاکت های 5.1 رله راه اندازی، سیم پیچ راه اندازی 4.2 بسته می شود که باعث کاهش جریان در فاز راه اندازی می شود.

با کاهش بار جریان روی سیم‌پیچ‌های استارت، سیم‌پیچ رله راه‌اندازی تماس را آزاد می‌کند و جریان عبوری از سیم‌پیچ استارت متوقف می‌شود. در صورت گرم شدن بیش از حد سیستم یا در جریان های زیاد، سنسور محافظ حرارتی فعال می شود، بنابراین از گرم شدن بیش از حد و آتش سوزی بعدی جلوگیری می کند.

 

موتور یخچال

کمپرسور مبرد را از طریق سیستم لوله کشی و اتصالات انتقال می دهد. قسمت داخلی آن اواپراتور نامیده می شود، زیرا فشار کمی که در آن گاز تبخیر می شود و انرژی حرارتی داخل اتاق را جذب می کند. پس از آن، مبرد از لوله های اواپراتور به مدار خارجی کندانسور منتقل می شود، جایی که انرژی گرمایی برای گرم کردن هوای آشپزخانه منتقل می شود و خود گاز مایع می شود. مایع دوباره به اواپراتور پمپ می شود، جایی که گرما را جذب کرده و گاز را به گردش تبدیل می کند.