نمایندگی تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

تعمیر و نگهداری و تعمیر یخچال معمولی، بدون برفک 

به اولین مرکز تعمیر یخچال در شاهین شهر  ارائه خدمات تعمیر و نگهداری یخچال و فریزر خوش آمدید.

ما تعمیر و نگهداری تمام مدل های یخچال معمولی No Frost را ارائه می دهیم. با خدمات تعمیر و نگهداری فوری یخچال در منزل.

خرابی یخچال و هر مدلی که یخچال فریزر یا فریزر  باشد، ما مهندسان متخصص و همچنین تجربه بسیار خوبی در نگهداری یخچال در منزل داریم.

 

و با نصب قطعات یدکی اورجینال یخچال انجام می شود که نگهداری کارآمد و عمر طولانی را برای شما تضمین می کند.

ترفندهای نگهداری یخچال

راههای از بین بردن برفک های یخچال

ارورهای یخچال کلور

تعمیرات 100% در منزل

بدون تعطیلی

تعمیرات برد یخچال در محل

 ما بهترین ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری یخچال در داخل شاهین شهر هستیم، جایی که تعمیر و نگهداری ما بلافاصله در خانه مشتری بدون جابجایی دائمی یخچال انجام می شود.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر.

ما تیمی از بهترین مهندسان و تکنسین های تعمیر و نگهداری یخچال را در داخل شاهین شهر داریم و آنها تجربه طولانی در خرابی انواع یخچال و فریزر دارند. برای درخواست مشتریان تعمیر و نگهداری یخچال کافیست با شماره تلفن تماس بگیرید تا نماینده مرکز آموزش دیده در زمینه یخچال را دریافت کنید. 

ما همیشه مایل به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری سریع و فوری در منزل بدون جابجایی دائمی یخچال هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که قطعات یخچال در حین حمل و نقل آسیب نبینند و هزینه های حمل و نقلی که مشتری متحمل می شود .تعمیر یخچال کلور شاهین شهر.

خدماتی که فوری تعمیر انجام می دهد :

1 – نصب و تعمیر انواع ساید بای ساید

2 – نصب و تعمیر انواع یخچال فریزر

3 – نصب و تعمیر انواع لباسشویی

4 – تعمیرات تخصصی و خدمات مجاز می باشد .

5 – شارژ گاز و تعویض موتور

6 – تعویض فن

7 – تعویض ترموستات و ….

8 – تعمیر انواع لباسشویی

9 – تعمیر انواع برد

…….

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال در منزل

قبل از پرداختن به خرابی یخچال ها و دلایلی که منجر به آن می شود، باید با اصل یخچال و نحوه عملکرد آنها برای خنک کردن مواد غذایی آشنا شویم. ایده اصلی یخچال ها بر اساس تبدیل مایع به گاز با جذب گرما از محیط است که منجر به کاهش دمای آن می شود.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

مایع داخل یخچال با تبخیر آن در دمای پایین مشخص می شود که باعث خنک شدن بدنه یخچال و در نتیجه خنک شدن مواد غذایی موجود در آن می شود.از گاز آمونیاک معمولاً در حالت مایع در اکثر یخچال ها استفاده می شود، زیرا نقطه تبخیر پایین آن از – 32 درجه سانتیگراد.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

در اینجا قسمت های یخچال و به دنبال آن اصل خنک کننده داخل توضیح داده شده است:

  • کمپرسور
  • لوله های تبادل حرارت خارجی
  • لوله های تبادل حرارت داخلی
  • مایع خنک کننده
  • خازن

کمپرسور گاز مبرد را فشرده می کند و دمای آن افزایش می یابد، سپس از طریق کویل های کندانسور واقع در پشت یخچال عبور می کند و گرمای حاصل از فشار را از دست می دهد و به مایع تبدیل می شود و به دنبال آن مایع به پایین منتقل می شود. 

کویل های تبخیر فشاری که منجر به انبساط و تبخیر مایع و کاهش دمای آن می شود و بدین ترتیب یخچال و محتویات آن خنک می شود. کمپرسور مبرد را می مکد تا دوباره چرخه بزند و غیره.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

بررسی مشکل نشت گاز از یخچال با یک نگاه

برای آگاهی بیشتر کاربران علت نشت گاز و نشانه‌های نشت در جدول زیر گردآوری شده است:

سوال جواب
نشت گاز از یخچال چه علائمی دارد؟ 1. خنک نشدن موادغذایی
2. کار کردن مداوم کمپرسور
3. افزایش ناگهانی قبض برق
علت نشتی گاز یخچال چیست؟ 1. ترک، سوراخ یا پوسیدگی لوله‌ها
2. وارد شدن ضربه به لوله‌ها
3. تمیز کردن یخچال با ابزار تیز
چگونه مشکل نشتی گاز یخچال را رفع کنیم؟ برای عیب یابی و رفع این مشکل بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر
چگونه از خالی شدن گاز یخچال جلوگیری کنیم؟

1. هنگام جابجایی یخچال نکات ایمنی را رعایت کنید.
2. از ابزار تیز برای تمیز کردن یخچال استفاده نکنید.
3. لوله های پشت یخچال را هر چند وقت یکبار تمیز کنید

تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

نشانه ها و علائم کم شدن گاز یخچال

در اینجا قصد داریم اصلی ترین نشانه ها و علائم کمبود و تخلیه شدن گاز یخچال فریزر را بررسی نماییم. برخی از مهمترین علائم نشتی و گاز نداشتن یخچال عبارتند از:

1- کارکرد مداوم و یکسره موتور یخچال

کار نکردن اتومات یخچال، یکی از علائم کم شدن گاز یخچال به شمار می رود. ماده مبرد در سیکل کاری یخچال فریزر، نقش برجسته و پر رنگی ایفا می نماید. تخلیه یا کمبود گاز فریون، کارکرد و عملکرد طبیعی و نرمال دستگاه را با اختلال مواجه می کند. در نتیجه این امر هوای گرم در محفظه و محیط داخلی یخچال جریان پیدا می کند.

گرم شدن فضای داخلی موجب کارکرد بیش از حد کندانسور و کمپرسور دستگاه، به منظور تولید هوای سرد و خنک می شود. بر همین اساس، موتور دستگاه برای رساندن دمای محفظه داخلی به حالت مطلوب، به صورت مداوم و بدون وقفه کار می کند.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر.

تعویض موتور یخچال
تعویض موتور یخچال
2- گرم شدن محفظه داخلی یخچال به دلیل کم بودن گاز

جریان یافتن هوای گرم و افزایش دمای محیط داخلی را می توان از دیگر نشانه های خالی شدن یا کم بودن گاز یخچال دانست. بر این اساس، گرم شدن فضای داخلی و به تبع آن، گرم شدن مواد غذایی، حکایت از تخلیه، نشتی یا کمبود گاز مبرد دستگاه دارد. بروز اختلال در عملکرد سرمایشی یخچال موجب نفوذ هوای گرم به محیط داخلی آن می شود.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

بنابراین، در صورت گرم یا فاسد شدن مواد غذایی و گرم بودن محفظه داخلی یخچال فریزر، به احتمال بسیار قوی گاز مبرد دستگاه تخلیه یا کاهش پیدا کرده است. با شارژ کردن گاز یخچال، این مشکل به راحتی برطرف می گردد.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

شارژ گاز در منزل
شارژ گاز در منزل
3- انتشار بوی بد و نامطبوع ناشی از نشتی گاز یخچال

تولید و استشمام بوی نامطبوع و بسیار زننده، از دیگر نشانه های کم شدن گاز یخچال تلقی می گردد. خارج شدن بوی بد از محفظه داخلی یخچال، غالبا به علت تخلیه گاز فریون بروز پیدا می کند.

گاز خنک کننده یخچال نوعی مبرد بد بو و در عین حال شیمیایی می باشد. نشت یا تخلیه و خروج این گاز، غالبا با انتشار بوی بد و نامطبوع همراه است. برای رفع این مشکل در ابتدا یخچال را خاموش کرده و سپس از خدمات تعمیرکاران حرفه ای و مجرب بهره ببرید.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

بوی گاز یخچال چگونه است؟

امروزه یخچال ها در زندگی انسان ها، نقشی اساسی را ایفا می کنند. این وسایل برای آن که مواد درونی خود را سالم نگه دارند، به گاز نیازمند هستند. در سالیان پیش این گاز از نوع آمونیاک بود اما چون خطر اشتعال را به همراه داشت، تولیدکنندگان تصمیم گرفتند از گاز دیگری استفاده کنند. همان گونه که پیشتر عرض کردیم گاز یخچال از نوع “فریون” می باشد و هیچ گونه رنگ و بویی ندارد بنابراین نه با بینایی و نه بویایی قادر خواهیم بود آن را تشخیص دهیم. اما اگر به هر دلیل ممکنی شما در منزل خویش آثار و بوی نامطبوعی در اطراف یخچال به مشامتان رسید، این امر نشان از نشتی گاز آن دارد.

تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

 

4- افزایش هزینه های برق

به طور کلی، دمای تنظیم شده برای محفظه داخلی یخچال متناسب با فصل سرد یا گرم سال، متفاوت و متغیر می‌باشد. در فصل سرد به منظور خنک نشدن بیش از حد محفظه داخلی، دما بر روی محدوده پایین تری تنظیم می شود.

در صورت کاهش و کمبود گاز مبرد، کارکرد یخچال به منظور تامین هوای مطلوب و ایده آل، افزایش پیدا می کند. افزایش کارکرد و عملکرد مداوم دستگاه، افزایش هزینه های جانبی و اقتصادی مانند هزینه برق را به دنبال دارد.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

بنابراین، یکی از عامل های مهم افزایش هزینه برق و عملکرد بیش از حد دستگاه را باید در تخلیه شدن گاز مبرد جستجو نمود.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

5- سرد بودن سطح کندانسور

سرد بودن سطح کندانسور، از دیگر نشانه ها و علائم کم شدن گاز یخچال قلمداد می گردد. دمای کندانسور دستگاه در شرایط طبیعی و نرمال، گرم می باشد. بنابراین، سرد بودن این بخش، خبر از بروز نشتی و تخلیه گاز خنک کننده دستگاه می دهد. با لمس سطح کندانسور می توان از سرد یا گرم بودن دمای آن اطمینان حاصل کرد.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

کندانسور
تعمیر یخچال

علت خالی شدن گاز یخچال

دلایل و عوامل مختلفی می تواند در کاهش و تخلیه گاز مبرد یخچال فریزر نقش و تاثیر داشته باشند.

  • بروز نشتی از مسیر لوله های کمپرسور، می تواند علت کم شدن گاز یخچال محسوب شود. کیفیت پایین لوله ها، ضربه خوردگی یا پوسیدگی و خوردگی لوله ها، احتمال بروز نشتی را افزایش می دهد.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر
  • همچنین، نفوذ رطوبت در لوله‌های دستگاه می تواند منجر به پوسیدگی و متعاقب آن، خروج گاز مبرد از یخچال شود.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر
  • سوراخ شدن و خارج شدن لوله‌های اواپراتور از جایگاه خود، یکی دیگر از دلایل تخلیه گاز فریون یخچال می باشد. خارج شدن لوله ها از جایگاه خود به علت حمل و جابجایی غیر اصولی و نادرست یخچال رخ می دهد.
  • عدم اتصال درست و مناسب لوله های اواپراتور به یکدیگر یا شکسته شدن جوش ها، می تواند بروز نشتی و خروج گاز خنک کننده یخچال را در پی داشته باشد.
  • عدم ضخامت مناسب سایز و قطر لوله مویی نیز در ایجاد این مشکل تاثیرگذار و موثر است. نداشتن ضخامت لازم، موجب فرسودگی و سوراخ شدن لوله مویی و کاهش ماده مبرد دستگاه می شود.

    تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

     

آیا نشت گاز یخچال خطرناک است؟

گازهایی که برای یخچال مورد استفاده قرار می گیرند برای سلامتی فرد چندان خطرناک نیستند. مشخصات آن ها بدین صورت است که بی بو و بی رنگ هستند و بویی مانند استون (لاک پاک کن) دارند. اما استشمام میزان بالایی از آن ها ممکن است برای فرد علائمی مانند: سرگیجه، سردرد، مسمومیت و … را برای او به بار آورد.

البته انتشار زیاد این گاز برای کسانی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند چه بسا موجب رخ دادن خسارات جانی جبران ناپذیری شود. علاوه بر بیماران، این گاز برای کسانی که در منزل خردسال و همچنین حیوان خانگی نگهداری می کنند، امری مضر و خطر آفرین می باشد.

افزون بر بوی گاز یخچال، ماده ای که در مبرد یخچال وجود دارد شیمیایی و اشتعال زا است؛ بنابراین در مواجه با این ماده، فوراً با متخصصین تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

گاز یخچال
گاز یخچال

هزینه خالی شدن گاز یخچال

در ابتدا قصد داریم گاز یخچال را برای شما تعریف کنیم سپس هزینه های شارژ این امر را بازگو خواهیم نمود. معمولا یخچال ها برای اینکه بتوانند سرمای مورد نیاز را تامین نمایند، به گاز های مخصوصی نیازمند می باشند تا مواد درون آن تا مدت ها سالم بماند. گازهایی که برای این امر مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر از نوع R600a و R134a هستند و در درون محفظه هایی به نام کپسول تعبیه می شوند.

تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

گاهی اوقات در اثر بروز اتفاقاتی گاز یخچال خالی می شود و شما مجبور به گاز کشی خواهید شد. کم شدن گاز یخچال نیز دلایلی دارد که شما با مشاهده آن ها می توانید به سرعت از خراب شدن مواد درون آن جلوگیری کنید. علائم کم شدن گاز یخچال عبارتند از:

  • مهم ترین موردی که شما را رهنمون می سازد این است که با وجود سرمای فریزر اما یخچال گرم است و خوراکی آن پلاسیده می شوند.
  • از یخچال بوی بد و ناخوشایندی به مشام می رسد به طوری که خاطر شما را آزرده می کند.
  • میزان مصرفی برق آن به یکباره افزایش می یابد.
  • موتور یخچال یکسره و بدون توقف کار می کند.

اما پیرامون هزینه شارژ گاز آن باید خاطر نشان کرد که به نوع گاز نیز بستگی دارد و معمولا تعمیرکاران آن را بر حسب گرم برآورد می کنند.

تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

گرفتگی لوله گاز یخچال

شاید بارها برای شما این اتفاق افتاده باشد که لوله های گاز یخچال تان دچار گرفتگی شده باشد؛ این امر به واسطه علل و عوامل مهمی رخ می دهد از جمله:

  • ممکن است به هر نحوی لوله هایی که در داخل یخچال قرار دارند خیس و مرطوب شوند.
  • خوراکی هایی که در درون یخچال نگهداری می شوند به دلیل یخ زدگی، می توانند عامل مهمی در گرفتگی لوله های آن باشند.
  • برخی اوقات نیز قطعه ای در درون یخچال پوسیده و آسیب دیده است؛ در این صورت شما باید با کسانی که در این امر سرشته دارند، تماس بگیرید.
  • گزینه دیگری که وجود دارد این است که شاید این امر به دلیل نفوذ گرد و غبار به لوله ها رخ دهد که اگر این گونه باشد شما به واسطه جاروبرقی می توانید آن را حل کنید.

    تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

     

رایج ترین خرابی های یخچال و راه های رفع آنها

یخچال و فریزر هم مثل همه وسایل برقی خانه هر از چند گاهی در معرض خرابی و مشکل قرار می گیرد و برخی از آنها به دلیل استفاده نادرست و برخی دیگر ناشی از نقص در قسمت های داخلی آن است. در زیر لیستی از رایج ترین خرابی های یخچال به همراه علل و روش های تعمیر آنها آورده شده است، با توجه به اینکه می توانید با یک شرکت تعمیر یخچال  تماس بگیرید.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر.

آب از یخچال نشت می کند

این نقص به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. از جمله آنها انسداد سوراخ تخلیه است که مسئول اجازه دادن به مایعی که از اواپراتور می آید از کمپرسور عبور می کند و انسداد به دلیل باقی مانده غذا یا رسوب در داخل آن سوراخ است.

نشت آب نیز ممکن است به دلیل آسیب به سینی اواپراتور باشد. ; مانند وجود ترک در آن یا انسداد آن که منجر به سرریز شدن آب از آن شود. یکی دیگر از دلایل این مشکل آسیب دیدن لاستیک بیرونی درب یخچال یا نقص در مدار ورودی آب است. قبل از رفع مشکل نشتی آب از یخچال، ابتدا باید با بررسی قطعات ذکر شده علت عیب را تایید کنید، سپس آنها را تعویض و یا گرفتگی در آنها را درمان کنید.

تعمیر یخچال کلور شاهین شهر
تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

تجمع برف در فریزر

اکثر یخچال های خانگی دارای فریزر هستند که برای انجماد و نگهداری مواد غذایی برای مدت طولانی استفاده می شود. در بالای آن گوشت، ماهی و سبزیجات فصل قرار دارند، اما تجمع زیاد یخ در داخل فریزر نشان دهنده نقصی است که منجر به دمای بالاتر از حد لازم در داخل فریزر شده است، این به دلیل باز شدن درب فریزر یا محکم نبستن آن، یا آسیب به لاستیک بیرونی، که ممکن است منجر به آسیب به یکی از قطعات داخلی شود.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

ترموستات یخ زدایی، تایمر یخ زدایی، بخاری یخ زدایی و غیره. این خرابی یکی از مشکلات یخچال است و برای رفع آن باید از محکم بسته شدن درب فریزر اطمینان حاصل کنید و سالم بودن لاستیک را بررسی کنید و در صورت سالم بودن آن به شما توصیه می کنیم از متخصصین کمک بگیرید. قطعات داخلی را بررسی کنید.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

 

برفک یخچال
برفک یخچال

درب یخچال محکم بسته نمی شود

لازم است درب یخچال محکم بسته شود. برای جلوگیری از ورود هوا از بیرون که باعث کاهش دمای یخچال و فاسد شدن غذاها به مرور زمان می شود، اما گاهی اوقات به دلایل متعددی درب آن محکم بسته نمی شود. از کدام:

  • قرار دادن مواد غذایی در یخچال به نحوی که از بسته شدن درب آن جلوگیری شود

  • قرار دادن قفسه های داخلی به روش اشتباه نزدیک در لاستیک داخلی یخچال از جای خود خارج شده است

  • آسیب به لولای درب یخچال

شما باید نکاتی را برای چیدمان یخچال، توزیع صحیح غذا و ظروف و بررسی یکپارچگی لاستیک به طور مداوم رعایت کنید.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

 

لاستیک یخچال
تعمیرات لاستیک یخچال

نمایندگی تعمیر یخچال کلور در اصفهان

نمایندگی تعمیر یخچال کلور در بهارستان اصفهان

نمایندگی تعمیر یخچال کلور در سپاهان شهر اصفهان

تعویض یا تعمیر لاستیک یخچال فریزر

برای تعمیر لاستیک یخچال یا همان نوار دور درب، در ابتدا باید درب یخچال و لاستیک را خوب بررسی کنید.

اگر میزان خرابی این نوار لاستیکی زیاد باشد و هوای بیرون به داخل یخچال نفوذ کند باید به سراغ خرید نوار دور درب یخچال بروید و آن را تعویض کنید؛

اما اگر شکل و فرم نوار تغییری کرده یا از جای خودش بازشده است می‌توانید به‌جای خرید، آن را تعمیر کنید.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر.

به خاطر داشته باشید که اگر از تعمیر لاستیک یخچال غفلت کنید، یخچال براثر کار کردن زیاد صدمات بیشتری می‌بیند و مواد غذایی زودتر فاسد می‌شوند.

نشانه‌های خرابی این قسمت، مواردی مانند سفت شدن لاستیک یا به عبارتی خشک شدن آن، ترک خوردن، شل و بی‌شکل شدن یا پاره شدن هستند.

رخ دادن هرکدام از این موارد به شما می‌گوید که این بخش نیاز به توجه و بررسی دارد. البته معمولاً لاستیک‌های یخچال از عمر مفید خوبی برخوردارند و خراب شدن این قسمت کم‌تر پیش می‌آید.تعمیر یخچال کلور شاهین شهر

نتیجه گیری :

وقتی یخچال شما برفک زده برای تمیز کردن آن به هیچ عنوان از وسایل نوک تیز استفاده نکنید چون امکان داره بدنه یخچال را سوراخ کنید.و در صورت هر گونه مشکل حتما با یک متخص در تماس باشید.

تعمیرات در منزل

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!