نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ سپاهان شهر

یکی از پرطرفدارترین برندهای محبوب یخچال فریزر دنیا و ایران سامسونگ است. در این مطلب قصد داریم به مشکلات، معایب یخچال سامسونگ بپردازیم. اگر شما یخچال سامسونگ دارید ممکن است علاوه بر داشتن کیفیت بالا با یک  ارور یخچال سامسونگ مواجه شوید و احتیاج به عیب یابی، رفع آن داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا مشکلات و عیب‌های رایج یخچال سامسونگ را با یکدیگر بررسی کرده و نسبت به تعمیر یخچال در شرایط خاص اقدام کنید.

و در صورت هر گونه مشکل در یخچال سامسونگ خود حتما با یک متخصص در تماس باشید.

تعمیرات 100% در منزل شما

بدون تعطیلی

تعمیرات برد یخچال در محل

تعمیر یخچال سامسونگ اصفهان
تعمیر یخچال سامسونگ سپاهان شهر اصفهان.

مشکل خرابی یخ‌ساز  یخچال سامسونگ

اگر یخچال سامسونگ دارید ممکن است یخ‌ساز آن دچار مشکل شود. یخ‌ساز بر اثر قطع ورودی آب، خرابی قطعات الکتریکی آن (خرابی و نیز به تعمیر شیر برقی یخ ساز، خرابی موتور یخ ساز، یخ زدن مسیر ورودی یخ ساز، خرابی سنسور، خرابی بورد) مسدود شدن انواع فیلتر یخچال و خاموش بودن دکمه یخ‌ساز آن به درستی کار نکند یا دچار مشکل شود.

رفع این مشکل و راه اندازی یخساز بر روی انواع یخچال سامسونگ استفاده بهینه و جلوگیری از بروز ایراد در قطعات مهم یخچال را به دنبال دارد.

نشتی یخچال سامسونگ

زمانی یخچال سامسونگ شما دچار نشتی می‌شود که آب در زیر جامیوه ای جمع شده باشد. این اتفاق زمانی می افتد که قطعات دیفراست، المنت یا ترموفیز یخچال به خوبی کار نکند و دچار مشکلاتی مثل علت سوختن المنت یخچال شده باشند. از دیگر عوامل نشتی در یخچال می‌توان به آب دادن یخچال از فیلتر آب، آب دادن از زیر یخچال و جاری شدن آب زیر درب یخچال اشاره کرد.

در این شرایط اقداماتی مثل تعویض لاستیک درب یخچال و اقداماتی مشابه سرویس فیلتر آب یخچال در جلوگیری از بروز این مشکل تاثیرگذار است.

خنک نکردن یخچال سامسونگ 

زمانی که کویل های کندانسور کثیف شده باشد یا مشکل در فن کندانسور باشد، یخچال سامسونگ شما به خوبی خنک نمی‌کند. اگر خرابی در فن موتور حرارتی، ترمیستور،رله استارت یخچال، ترموستات یخچال، خازن استارت، پنل کنترل دما، کمپرسور و برد باشد نیز باعث می‌شود که دمای یخچال بالا رود.

در این شرایط اقداماتی مثل تعمیر ترموستات یخچال، بررسی رله یخچال و سایر قطعات نامبرد توسط یک متخصص در جلوگیری از بروز مشکلات جدی در یخچال تاثیر بسزایی دارد.

روشن شدن چراغ آلارم فیلتر تصفیه در یخچال سامسونگ

فیلتر های تصفیه بسته به نوع و مدل یخچال شما چند ماهی یک بار باید تعویض شود. با روشن شدن چراغ آلارم شما باید اقدام به تعویض فیلتر یخچال سامسونگ خود کنید. فیلترها به دلیل جمع شدن املاحی که در آب است مجبور به تصفیه اب می‌شوند و شما نیاز به تعویض آن‌ها دارید.

انواع فیلتر آب
تعویض فیلتر ساید

مشکل برفک زدن یخچال سامسونگ

همه شما برفک را در یخجال های قدیمی دیده‌اید. اما وجود برفک در یخچال های جدید نباید اتفاق بیفتد و اگر با این مشکل روبه‌رو شدید بدانید که سیستم دیفراست دچار مشکل شده است، پس در اولین فرصت به تعمیرکار یخچال برای رفع این مشکل مراجعه کنید.

برفک یخچال
برفک یخچال

داغ شدن موتور یخچال سامسونگ

داغ شدن موتور یخچال سامسونگ تا دمای 80 درجه سانتی گراد طبیعی است. اگر دمای موتور یخچال سامسونگ شما از 80 درجه بیشتر شد در قدم اول آن را از برق بکشید و سپس با تعمیرکار مربوطه تماس بگیرید تا برای رفع عیب و در صورت نیاز تعمیر موتور یخچال در محل حضور یابد.

موتور یخچال
موتور یخچال

صدای زیاد یخچال سامسونگ

صدای زیاد در یخچال درصورت تداوم طبیعی نیست و معمولا علت صدای یخچال خرابی فن و سوار نبودن پایه های یخچال اتفاق می افتد. بنابراین ابتدا پایه های یخچال را تنظیم کنید، اگر صدای یخچال کم نشد به تعمیرکار مراجعه کنید. همچنین اگر یخچال خیلی به دیوار نزدیک باشد صدای کار کردن موتور به دیوار برخورد می‌کند و انعکاس آن باعث ایجاد صدای بلند و آزار دهنده می‌شود..

بررسی علت صدای یخچال یک عامل مهم در تشخیص سریع نقصی است که ممکن در سیستم فنی یخچال ایجاد شده باشد. این نقص گاهی آنقدر جدی است که باعث از کار افتادن یخچال می ‌شود، بنابراین بررسی علت صدای یخچال در کنار رهایی از صدای آزاردهنده ایجاد شده، می تواند جلوی یک ضرر بزرگ را بگیرد.

بررسی علت صدای یخچال و یافتن عوامل به وجود آورنده آن در نوع و مدل های مختلف یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است، دما، مشکلات ناشی از ایراد قطعات، فرسودگی یخچال، و خیلی موارد جرئی می تواند اثر جدی بر نحوه عملکرد یخچال داشته باشد.

علت صدای یخچال همانند ایراداتی مثل علت یخ نزدن فریزر یا دیگر موارد مشابه مثل علت یخ زدن داخل یخچال با بروز علائم و در برخی مدل‌های این وسیله برقی باکد خطا روی نمایشگر همانند ارور یخچال سامسونگ و سایر برندها همراه است. بررسی علت صدای یخچال و موارد بوجود آورنده آن موضوع مورد بحث ما دراین مقاله است، برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با انتهای مطلب با ما همراه باشید.

علت صدای یخچال چه می‌باشد؟

در بررسی علت صدای یخچال می توان گفت یکی از شایع ترین دلایل بوجودآورنده صدای یخچال تراز نبودن سطحی است، که یخچال بر روی آن قرار دارد. قسمت قرار گرفتن یخچال بر روی کف آشپزخانه را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را هم تراز کنید، یکی دیگر از عللی که ممکن است، در این قسمت وجود داشته باشد شیشه ها و ظروف قرار گرفته در معرض لرزش یخچال باشد. بنابراین قبل از هر اقدامی موارد این چنینی را بررسی کنید.

بوی بد در یخچال سامسونگ

بوی بد در یخچال سامسونگ ممکن است به دلیل گندیده شدن مواد غذایی باشد. پس اگر بوی بدی از یخچال حس کردید ابتوا تمام مواد غذایی را بیرون بیاورید و یخچال را بشویید و مواد گندیده را خارج کنید تا بوی بد رفع شود. خراب شدن ذغال بوگیر داخل یخچال نیز می‌تواند از علت های دیگر بوی نا مطبوع در یخچال باشد.

رفع بوی نامطبوع یخچال
رفع بوی نامطبوع یخچال

درست کار نکردن آبریزر در یخچال سامسونگ 

اگر آبریز یا دیسپنسر یخچال شما کار نمی‌کند، در ابتدا لوله آب متصل به یخچال را چک کنید. مشکل آبریز می‌تواند به علت خرابی واشر نیز باشد. همچنین اگر آب منطقه شما کم فشار باشد، آب به سختی از آبریز بیرون می آید.

اتومات نکردن یخچال سامسونگ

در یخچال های دیجیتال امروزه ممکن است که شما با مشکل اتومات نکردن روبه رو شوید. اتومات نکردن ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. گیر بودن لوله‌های ورودی، خرابی در سنسورها و عیب در برد ممکن است باعث اتومات نکردن یخچال و  علت یخ نزدن فریزر شما شود.(علت یخ نزدن فریزر ساید سامسونگ)

روشن نشدن یخچال سامسونگ

اگر یخچال سامسونگ شما روشن نشد در قدم اول برق پریز یخچال را چک کنید. اگر مشکل از برق نبود می‌تواند به خاطر مشکل در ترموستات، اورلود یخچال و یا موتور یخچال شما باشد. برای تشخیص هر کدام از این عیوب باید به تعمیرکار حرفه ای فوری تعمیر یخچال تماس بگیرید و از او کمک بخواهید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ

این که مواد غذایی در یخچال یخ می‌زند امر طبیعی نیست و هشداری تا بدانید یخچال سامسونگ شما دچار مشکل است. اولین دلیل یخ زدن مواد غذایی دمای پایین یخچال است که باید تنظیم شود. اگر مواد غذایی در فاصله مناسب از دیواره های یخچال نیز گذاشته شود انجماد آن هاصورت می‌گیرد.

سعی کنید همیشه مواد غذایی را در فاصله 3 سانتی از دیواره‌ها قرار دهید. خرابی دمپر هوای مابین یخچال و فریزر و یخ زدگی کانال های هوا در زیر فریزر نیز ممکن است باعث انجماد مواد درون یخچال شما شود.

علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ و عدم تنظیم دمای داخل فریزر را در این شرایط با بررسی تخصصی قطعات نامبرده به راحتی برطرف کنید.

دلایل از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ:

۱_ خنک نکردن یخچال فریزر سامسونگ :

اولین علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ را می‌توانیم خنک نکردن آن معرفی کنیم؛ در برخی از مواقع در اثر دلایل مختلفی همچون ایجاد برفک در اپراتور، خرابی کمپرسور، گرفتگی لوله دیفراست، خراب بودن دمپر هوا، خراب بودن سنسور،نقص فنی کلید بین درب، نشت گاز در یخچال، خراب بودن ترموفیوز و… یخچال فریزر سامسونگ توانایی خنک کردن و برودت بالا را نخواهد داشت؛ به همین دلیل آن از کار افتادن یخچال نام گذاری می‌کنند.تعمیر یخچال سامسونگ

۲_ یکسره کار کردن یخچال سامسونگ :

در برخی از مواقع دلیل از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ را می‌توانیم یکسره کارکردن آن معرفی کنیم. این مشکل در اثر نشتی گاز، نقص فنی سنسور یا خراب بودن ترموستات ایجاد خواهد شد و می‌تواند باعث ایجاد سرمایش بسیار زیاد و منجمد شدن غذا‌های موجود در یخچال باشد.تعمیر یخچال سامسونگ

۳_ قطع بودن برق :

برخلاف باور بسیاری از افراد در برخی از مواقع علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ تنها قطع بودن برق است. در صورت روشن نشدن یخچال حتماً پریز برق را بررسی کنید.

۴_ سوختن کمپرسور یخچال، علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ:

از مهمترین دلایل کار نکردن یخچال فریزر سامسونگ سوختن کمپرسور است. یکی از نشانه‌های وجود این مشکل استارت یخچال و خاموش شدن آن خواهد بود؛ برای مثال زمانی که یخچال را به برق متصل می‌کنید در ابتدا روشن و پس از چند ثانیه کوتاه خاموش خواهد شد.

همچنین باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که در برخی از مواقع علت کار نکردن کمپرسور سوختن آن نیست و تنها برق موتور یخچال قطع است. برای بررسی این مورد دوشاخه یخچال را دنبال کرده و از اتصال آن به موتور مطمئن شوید؛ البته در صورت دسترسی به مولتی متر این کار برای شما راحت‌تر می‌باشد.تعمیر یخچال سامسونگ

تعویض موتور یخچال
تعویض موتور یخچال
۵_ نقص فنی در برد یخچال فریزر :

همانطور که می‌دانید برد یخچال فریزر سامسونگ برد به عنوان مغز یخچال عمل می‌کند و در صورت وجود هرگونه مشکل فنی در ساختار آن یخچال قادر به عملکرد و ایجاد هوای خنک نخواهد بود. به همین دلیل در زمانه از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ سلامت برد آن را بررسی کنید.

در صورت مواجه شدن با نقص فنی در قطعه برد به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا برد یخچال فریزر به عنوان یک قطعه الکترونیکی قابل تعمیر توسط تکنسین‌های ماهر از نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ است.

چگونه برد یخچال فریزر را بررسی کنیم؟
  • برای بررسی پرده یخچال فریزر سامسونگ در ابتدا یخچال را به صورت کامل از برق بکشید.
  • روی برد الکترونیکی یخچال یک فیوز محافظتی کوچک از جنس شیشه وجود دارد، آن را پیدا کنید.
  • از قطع بودن برق برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی اطمینان پیدا کرده و فیوز را با یک اهم متر بررسی کنید.
  • در صورت گرفت اهم متر سالم بودن فیوز را نمایش دهد، یعنی برد الکترونیکی با مشکل مواجه خواهد بود و شما باید از یک تکنسین برای بررسی آن کمک بگیرید.
برد یخچال
تعمیرات برد یخچال
۶_ خراب شدن لاستیک دور درب یخچال فریزر:

گاهی اوقات علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ دلیل فنی نداشته و شما برای جلوگیری از خروج هوای سرد باید لاستیک دور درب را تعویض کنید.

بررسی خرابی لاستیک درب یخچال :
  • در ابتدا لاستیک درب یخچال را به خوبی مشاهده کنید اگر روی بدنه آن از هرگونه فرسودگی،ساییدگی، پارگی و سوراخ مشاهده کردید، یعنی لاستیک درب یخچال خراب است و نیاز به تعویض خواهد داشت.
  • اگر هیچگونه آسیبی در سطح لاستیک مشاهده نکردید، یک کاغذ را بین درب و بدنه یخچال قرار داده و درب را بسته و کاغذ را بیرون بکشید؛ در صورتی که کاغذ به راحتی و بدون ممانعت بیرون کشیده شود یعنی لاستیک درب خراب است.
لاستیک یخچال
تعمیرات لاستیک یخچال
۷_ نقص فنی در رله استارت یخچال فریزر :

نقص فنی در رله استارت ارتباط مستقیم با علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ دارد، زیرا رله استارت وظیفه انتقال جریان الکتریکی را به صورت مستقیم موتور دارد و اگر این قطعه با نقص فنی روبرو شود یعنی موتور قادر به دریافت برق و کارکردن خواهد بود.

چگونه خراب بودن رله استارت را بررسی کنیم؟

اگر علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ خراب بودن رله استارت باشد، شما از یخچال باید صدای خاصی مانند تق تق یا کلیک کردن به صورت متداول با ولم بالا بشنوید. البته راه دیگر تشخیص کار نکردن استارت فعالیت ثابت فنی یخچال و کار نکردن کمپرسور به صورت همزمان است.

دقت داشته باشید که رله استارت یک قطعه بسیار مهم در یخچال فریزر بوده و درصورتی که با نقص فنی روبرو باشد، قادر به تعمیر نخواهد بود و حتما باید تعویض شود.

رله استارت
رله استارت یخچال
۸ـ خراب بودن فیوز اورلورد:

کمپرسور دارای یک ابزار محافظتی با نام فیوز اورلورد بوده که باعث کنترل جریان کششی و حرارت خواسته موتور یخچال است. به همین دلیل در صورت خراب بودن این قطعه یخچال قادر به کنترل حرارت موتور جریان کششی آن نمی‌باشد و در نهایت برق ورودی یخچال قطع خواهد شد.

رله اولود
رله اولود یخچال
۹_ خراب بودن ترموستات، علت از کارافتادن یخچال فریزر سامسونگ : 

در برخی از یخچال فریزرهای سامسونگ برای کنترل دما از ترموستات استفاده می‌شود و همین دلیل اگر ترموستات دچار فنی باشد، شما روشن نشدن کمپرسور و از کار افتادن یخچال روبرو خواهید شد. در واقع می‌توان گفت طرح یخچال فریزر تهیه برق برای کارکرد یخچال توسط ترموستات انجام می‌شود.

 بررسی ترموستات یخچال فریزر سامسونگ :
  • در صورتی که شک دارید خراب بودن ترموستات علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ است، کارکرد فن‌ها را بررسی کنید، در صورتی که فن‌ها کار نکنند یعنی مشکل از ترموستات می‌باشد.
  • در مدل‌های جدید یخچال فریزر سامسونگ شما قادر به بررسی مولتی متر نیز هستید؛ اما دقت داشته باشید که قبل از این کار حتما باید برق را قطع کنید.

برای بررسی ترموستات و استفاده از مولتی متر قطعه ترموستات را به صورت کامل از جای خود در آورده و اتصالات آن را قطع کنید؛ صورت تنظیم روی دمای سرد باید مدار بسته بوده و جریان بین ترمینال برقرار شود؛ درغیراینصورت ترموستات با نقص فنی روبرو است.

ترمستات
تعویض ترمستات یخچال در محل
۱۰_ کثیف بودن کندانسور :

از قطعاتی که تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی خنک کردن یخچال فریزر دارند، می‌توانیم به کندانسور اشاره داشته باشیم؛ در صورتی که کندانسور به دلیل آلودگی و گردغبار مسدود شده باشد مانعی برای عملکرد درست آن خواهد بود.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجهه با از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ به تمیز کردن کویل‌های کندانسور که در پشت این دستگاه نصب شده‌اند، با استفاده جاروبرقی و دستمال بپردازید.

کندانسور
تعمیر یخچال
۱۱_ نشتی گاز مبرد در یخچال :

در برخی از مواقع علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ شما سرد شدن بیشتر از حد فریزر از که به دلیل نشتی گاز مبرد در گردش ایجاد می‌شود؛ دقت داشته باشید این موضوع بسیار مهم بوده و در صورت برخورد با آن سریعا باید با یک تکنسین ماهر از نمایندگی خدمات پس از فروش سامسونگ فوری تعمیر تماس بگیرید.

چرا یخچال کار نمی‌کند اما چراغ روشن است؟

در برخی از مواقع یخچال و خوب کار نمی‌کند اما چراغ‌ها روشن است که دلیل آن قطعاً خراب بودن فن اپراتور خواهد بود، این قطعه نیاز به تعویض نداشته و شما می‌توانید به تعمیر آن و بپردازید.

فن اواپراتور
فن اواپراتور

سخن پایانی:

در این متن به صورت کلی علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ را برای شما بیان کردیم برخی از این دلایل با توجه به عملکرد مصرف‌کننده ایجاد می‌شود. برای مثال کثیف بودن کندانسور یکی از علت‌های از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ است که تنها به دلیل توجه نکردن مصرف‌کننده به یخچال ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این معایب به صورت دوره‌ای از سرویس یخچال توسط یک تکنسین نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ  بهره ببرید.

فهرست مطالب

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!