نمایندگی تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر 4 کلیه تعمیرات 100% در منزل و محل کار شما می باشد با قطعات اصلی و بدون جا به جایی دستگاه و با قطعات اصلی

خدمات ما

1 – نصب و تعمير انواع سايد باي سايد
2 – نصب و تعمير انواع يخچال فريزر
3 – نصب و تعمير انواع لباسشويي
4 – تعميرات تخصصي و خدمات مجاز مي باشد .
5 – شارژ گاز و تعويض موتور
6 – تعويض فن
7 – تعويض ترموستات و ….
8 – تعمير انواع لباسشويي
9 – تعمير انواع برد
—————————————————————————

تعمیرات 100 % در منزل یا محل کار شما 

تعميرات انواع يخچال و لباسشويي 100% در منزل شما و با قطعات اصلي وبدون تعطيلي تعمير انواع مارک ها ..

تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر
تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

هر چند وقت یکبار باید این وسایل را تمیز کرد؟

به منظور جلوگیری از بو، کپک و غافلگیری ناخوشایند، توصیه می شود حداقل دو بار در سال یک تمیز کردن کامل و یک بار در ماه یک تمیز کردن معمول انجام شود. فریزر باید به طور منظم یخ زدایی شود.

برای تمیز کردن قفسه های مختلف از آب گرم با جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید. توصیه می‌شود از مواد پاک‌کننده‌ای که می‌توانند مواد مضر برای غذا ساطع کنند، خودداری کنید، اما اگر تصمیم به استفاده از آنها دارید، یکی را انتخاب کنید که اثر سایشی نداشته باشد و کف نکند، زیرا این کار شستشو را دشوار می‌کند.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر.


تمیز کردن دوره ای یخچال:

یخچال را کاملا خالی کنید، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا فاسد شده را دور بریزید و مواد غذایی را در شرایط مناسبی در کیسه خنک‌تری قرار دهید تا از تغییرات دما تا پایان تمیز کردن جلوگیری شود.

قطعات قابل جدا شدن را بردارید، قفسه ها و لوازم جانبی را برای دسترسی به گوشه ها بردارید. شستشوی قطعات قابل جابجایی با آب و مواد شوینده؛ توصیه می شود سطوح داخلی را با آب و سرکه (یا جوش شیرین) بشویید.

یک حوله در انتهای یخچال قرار دهید تا آب چکه شده را گرفته و خیس کند.

قطعات شسته و خشک شده را برگردانید.

به واشرها توجه ویژه ای داشته باشید: آنها را کاملاً بشویید و خشک کنید و چند قطره روغن روی آنها بریزید تا نرم شوند.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال در منزل

تمیز کردن دوره ای فریزر:

دستگاه را کاملا خالی کنید، در حین تمیز کردن، غذا را در کیسه خنک‌تری قرار دهید تا دمای مناسب حفظ شود. یخ زدایی یخ را می توان با باز نگه داشتن درب برای چند دقیقه تسریع کرد.

برای جدا کردن قطعات بزرگتر یخ استفاده کنید. از چاقو یا ابزار فولادی استفاده نکنید زیرا ممکن است به مقاومت ها آسیب برساند.

یک قوطی اسپری را با مقدار مساوی آب گرم و سرکه پر کنید، دیوارهای داخلی و کف ثابت را اسپری کنید، سپس با یک اسفنج پاک کنید. در صورت لزوم عملیات را تکرار کنید.

دیواره های کناری را کاملا خشک کنید. قبل از قرار دادن مجدد مواد غذایی منجمد، بررسی کنید که دمای فریزر دوباره به 18- درجه سانتیگراد رسیده باشد.

تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

اطلاعات مفید

دقت کنید که مواد بسته بندی و مواد غذایی مستقیماً با دیواره یخچال تماس نداشته باشند. پانل های ذخیره سازی را بیش از حد بارگیری نکنید، مواد غذایی را برای توزیع مناسب هوای سرد در محفظه ها قرار دهید.

مواد غذایی را بدون پوشش در قفسه ها نگذارید و همیشه آنها را مطابق با تاریخ انقضا مرتب نگه دارید تا همه چیز روشن باشد و همه مواد غذایی قبل از خراب شدن مصرف شوند.

برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع، یک فنجان حاوی چند قاشق غذاخوری جوش شیرین یا یک گلوله پنبه آغشته به سرکه را در یخچال قرار دهید.

قبل از شروع یک سفر طولانی، یخچال را از نظر مواد غذایی که ممکن است فاسد شوند بررسی کنید، تاریخ انقضا را بررسی کنید، قوطی هایی را که برای مدت طولانی باز بوده اند دور بیندازید و یخچال و فریزر را تمیز کنید.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

در صورت قطع غیرمنتظره برق – برای کاهش آسیب – گوشت، ماهی یا سبزیجات را در یخچال نگذارید. برای تمیز نگه داشتن یخچال و فریزر حتی در آپارتمانی که برای مدت طولانی خالی مانده است، پس از تخلیه کامل درب یخچال را قبل از خروج باز بگذارید. برای جلوگیری از کپک زدن و بوی نامطبوع آن را خاموش و تمیز کنید.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

روش های تست ترموستات یخچال

ترموستات قطعه ای است که جهت تنظیم دما در یخچال استفاده میشود، ترموستات در زمان مشخص به نسبت دمای داخل یخچال یا فریزر، فرمان قطع یا وصل را به کمپرسور میدهد تا خاموش یا روشن شود. اگر کمپرسور روشن نشود، یکی از دلایل آن مربوط به خرابی ترموستات است. بنابراین برای تست ترموستات یخچال ابتدا طبق موارد زیر کمپرسور را چک نمایید و سپس خود ترموستات بررسی شود.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

  • در ابتدا برق دستگاه را چک کنید که مطمئن باشید یخچال شما به درستی کار میکند و مشکل از برق نیست، پس از آن میتوانید کمپرسور را با دست لمس کنید.
  • اگر کمپرسور شما سرد باشد یعنی کار نمیکند.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر
  • اگر رله اورلود و کمپرسور سالم بود، مشکل میتواند از ترموستات باشد و باید آن را تعویض نمایید.
  • اگر ترموستات خراب شده باشد، دستور فعالیت به کمپرسور نمیدهد و کمپرسور سرد می‌شود.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر
  • ترموستات را تا انتهای درجه بچرخانید اگر کمپرسور شروع به کار نکرد متوجه میشوید که ترموستات خراب است.
  • سیم های اصلی ترموستات یخچال را جدا کتید و به هم بچسبانید اگر با این کار کمپرسور شما شروع به کار کرد یعنی ترموستات دستگاه شما خراب است و باید اقدام به تعمیر ترموستات یخچال خود کنید.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر
ترموستات
ترموستات

تست ترموستات یخچال با اهم متر

ترموستات قطعه ای در پشت یخچال شما میباشد که برای تست آن توسط اهم متر باید به آن دسترسی کامل داشته باشید. به منظور تست ترموستات با اهم متر میتوانید طبق مراحل زیر پیش روید:

  • ابتدا باید یخچال خود را از برق بکشید.
  • ترموستات درون یخچال یا فریزر تعبیه شده است.
  • به عبارتی، هر کجا که درجه دمای یخچال را تنظیم میکنید، یا همان ولوم را میچرخانید تا درجه تنظیم شود، ترموستات قرار دارد.
  • ترموستات درون یک قاب قرار دارد.
  • پیچ های قاب را باز نمایید تا به ترموستات دسترسی داشته باشید.
  • در این مرحله شما میتوانید با وصل کردن سیم های ترموستات به اهم متر از درست و یا خراب بودن آن مطلع شوید.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر
  • بدین صورت که زمانی که ولوم ترموستات را میچرخانیم اهم متر ما باید بوق بزند.
  • توجه داشته باشید که پس از تست ترموستات و در صورت سالم بودن آن پس از وصل کردن سیم مانند مراحل جداسازی اقدام کرده و آن را درون محفظه ای که قرار داشت بگذارید.تعمیر یخچال ایستکول شاهین شهر

نحوه سیم کشی ترموستات یخچال

به طور کلی نسیم کشی ترموستات یخچال 240 ولت دارای سیم های سفید و سیاه هستند، نحوه سیم کشی ترموستات یخچال به این صورت است که از برق ورودی دستگاه یک سیم مستقیم برای موتور یخچال وارد میشود و سیم دیگر وارد ترموستات میشود، و در مسیر برگشت سیم متصل به ترموستات نیز به موتور یخچال میرود.

نحوه تنظیم پیچ ترموستات یخچال

ترموستات یک وسیله مکانیکی است یعنی میتواند بدون دخالت شخص دمای یخچال را تنظیم کرده و دستور قطع و ادامه فعالیت را به کمپرسور برساند، به طور مثال زمانی که ما پیچ ترموستات را روی دمای 4 میگذاریم ترموستات تا زمانی که کمپرسور دمای داخل یخچال را به 4 نرساند دستور قطع فعالیت را نمیدهد و به محض رسیدن دمای یخچال به 4  دستور قطع فعالیت را صادر میکند. اما مواد غذایی در فصول مختلف سال عمر متفاوتی دارند و یهتر است شما در آغاز فصل سرما و گرما نسبت به تنظیم مجدد پیچ ترموستات خود اقدام نمایید برای نحوه تنظیم پیچ ترموستات یخچال در فصول مختلف میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • در فصل تایستان در مقایسه با فصل زمستان به دلیل بالاتر بودن درجه حرارت هوا لازم است که دمای یخچال بالاتر باشد تا یخچال به خوبی بتواند از مواد غذایی نگه داری کند و دمای مناسب برای فصل تابستان بهتر است 3 یا 2 درجه سانتی گراد باشد
  • اما درجه پیچ ترموستات یخچال در فصل زمستان بهتر است روی اعداد 1یا 2 باشد.

توجه داشته باشید که در تنظیم پیچ ترموستات یخچال هر چه عدد بزرگتر باشد دمای محیط خنک تر و هرچه عدد کوچگتر باشد دمای محیط گرمتر است. بدین معنا که برخی از افراد فکر میکنند در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا درجه پیچ ترموستات باید روی 1 یا 2 باشد که این کار اشتباه بوده و این اعداد مناسب فصل زمستان هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!