نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان

نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا در بهارستان اصفهان تعمیرات یخچال هیمالیا 100% در منزل انجام می شود و بدون جا به جایی دستگاه

فوری تعمیر خدمات خود را یک ساعته انجام می دهد و دارای 22 سال سابقه کاری می باشد .

خدمات ما :

1 – نصب و تعمير انواع سايد باي سايد
2 – نصب و تعمير انواع يخچال فريزر
3 – نصب و تعمير انواع لباسشويي
4 – تعميرات تخصصي و خدمات مجاز مي باشد .
5 – شارژ گاز و تعويض موتور
6 – تعويض فن
7 – تعويض ترموستات و ……
8 – تعمير انواع لباسشويي
9 – تعمير انواع برد
—————————————————————————

حتما مقاله های زیر را مطالعه بفرمایید:

ارورهای یخچال هیمالیا

ترفندهای نگهداری یخچال

راههای از بین بردن برفک یخچال

تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال در منزل

یخچال یکی از معدود وسایلی است که در خانه شما به طور مداوم در روز یا شب کار می کند و غذای شما را سرد نگه می دارد. اگر دقت کنید که یک یخچال چقدر سخت کار می کند، در واقع بسیار شگفت انگیز است که آنها به ندرت خراب می شوند. در موارد نادری که یخچال شما از کار می افتد

یخچال و فریزر از دو جزء اصلی تشکیل شده است: کویل کندانسور و کویل اواپراتور. یک خنک کننده مایع توسط یک کمپرسور و یک موتور از طریق این سیم پیچ ها به گردش در می آید. مایع مبرد در کندانسور خنک می شود. سپس به سمت اواپراتور جریان می یابد. در اواپراتور، هوای دستگاه با تماس با سیم پیچ پر از مایع خنک می شود. کندانسور یخچال یا فریزر سیم پیچ بیرونی دستگاه است. اواپراتور سیم پیچ در داخل است. مایع خنک کننده توسط یک کمپرسور در سیستم به گردش در می آید.

اکثر یخچال ها و فریزرها بدون یخ زدگی هستند. در این نوع یونیت، یک بخاری به طور خودکار توسط تایمر روشن می شود تا یخ زدگی داخل دستگاه ذوب شود. یخ زدگی توسط بخاری در چندین نقطه مختلف در واحد ذوب می شود که از سردترین و یخ زده ترین مناطق شروع می شود. هنگامی که یخ به طور کامل ذوب شد، ترموستات به طور خودکار به چرخه خنک کننده تغییر می کند تا دمای انجماد استاندارد را حفظ کند. از آنجایی که این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود، یخ زدگی در داخل جعبه ایجاد نمی شود. تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان

سیستم کمپرسور ، که مایع خنک کننده را از طریق سیستم سیم پیچ وارد می کند، توسط یک موتور از نوع خازن هدایت می شود. دیگر بخش‌های اساسی سیستم خنک‌کننده/یخ‌زدایی شامل کلیدها، ترموستات‌ها، بخاری‌ها، کندانسورها و فن‌ها هستند. در صورت هر گونه مشکل  بهتر است به یک تعمیرکار حرفه ای تماس گرفته شود . تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان

تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان

تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان
تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان در منزل شما

مشکلات رایج یخچال که ما رفع می کنیم :

  • ترموستات معیوب که تنظیم دما را برای شما سخت می کند

  • خازن استارت معیوب که از روشن شدن یخچال جلوگیری می کند.

  • در صورت پایین بودن سطح مایع خنک کننده، دوباره پر کنید.

  • تمیز کردن کویل های کندانسور کثیف برای بهبود کارایی

  • تعمیر کمپرسور معیوب (کمپرسور چرخه تبرید را انجام می دهد تا یخچال شما را در دمای تعیین شده نگه دارد)

  • ولتاژ ناکافی حتی زمانی که مدار خانه درست کار می کند یک موتور معیوب که از روشن شدن یخچال جلوگیری می کند یا باعث خاموش شدن فوری آن می شود

  • یخ ساز به اندازه کافی کار نمی کند یا آب را خنک نمی کند.

  • یخچالی که غذا را به اندازه کافی خنک نمی کند.

  • هنگام کار یخچال صداهای بلند از یخچال می آید.

  • موتور با گذشت زمان داغ می شود.

  • در فریزر شما یخ جمع شده است.

    تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان

    اینها برخی از مشکلات رایج یخچال هستند که هنگام بازرسی یخچال شما بررسی می کنیم. ما تمام ویژگی‌های اختصاصی هر مدل یخچال را می‌دانیم و در صورت بروز مشکل می‌توانیم به عیب‌یابی هر کدام کمک کنیم. تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    
    

    تکنسین های ماهر و حرفه ای ما در تعمیر یخچال می توانند با هر برندی از یخچال که خریداری کرده اید، سروکار داشته باشند. هر مشکلی که ممکن است حل آن غیرممکن به نظر برسد، هر آسیبی که ممکن است فکر کنید غیرقابل برگشت است، هر چیزی به سرعت، موثر و با قیمتی منصفانه برطرف خواهد شد. تعمیر یخچال هیمالیا در بهارستان

    یخچال هیمالیا
    تعمیرات یخچال هیمالیا

    علت از کار افتادن موتور یا کمپرسور یخچال

    یکی از رایج ترین خرابی هایی که در یخچال دیده می شود ، از کار افتادن موتور یخچال می باشد . در صورت وجود هر گونه نقص فنی در موتور یخچال ، یخچال فورا خاموش می شود یا اصلا شروع به کار نمی کند . خرابی موتور یخچال علت های مختلفی دارد و احتمالا میخواهید دلیل بوجود آمدن این مشکل را بدانید . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان

    کمپرسور یخچال چیست و چگونه کار می کند؟

    موتور یا کمپرسور یخچال ، قلب یخچال می باشد . و یخچال و فریزر در صورت معیوب بودن کمپرسور نمی تواند کار کند . به صورت روتین به موتور یخچال کمپرسور یخچال گفته می شود.کمپرسور یخچال به یک مجموعه گفته می شود ، که شامل پیستون ، میلنگ و سوپاپ می باشد .این مجموعه برای ایجاد سرما در یخچال کار می کنند . کمپرسور یخچال به عنوان یک پمپ عمل می کند و گاز را در لوله ها به حرکت در می آورد. کمپرسور موتوری است که مایع خنک کننده را فشرده می کند و از طریق کندانسور به گردش در می آورد . همچنین کمپرسور برای فشرده سازی و تبدیل مجدد گاز از حالت بخار به مایع استفاده می شود.

    موتور یخچال
    موتور یخچال

    نشانه های خرابی کمپرسور

    در این قسمت به بررسی مواردی که باعث خرابی کمپرسور(موتور) می شوند می پردازیم و راه حل هایی برای جلوگیری از خراب شدن کمپرسور را بیان می کنیم  :

    گرمای بیش از حد

    وقتی کمپرسور کار می کند ، گرما تولید می شود . کار کردن کمپرسور با تولید گرما همراه است البته کمپرسور ها طوری طراحی شده اند که در مقابل گرما ی تولید شده مقاوم باشند اما به شرطی که تهویه ی مناسب و گردش هوای کافی وجود داشته باشد . در غیر این صورت گرمای تولید شده می تواند به سیم پیچ و سایر اجزای داخلی آسیب بزند . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان

    برای جلوگیری از این وضع مطمئن شوید که جریان هوای کافی اطراف یخچال وجود داشته باشد . یخچال شما باید حداقل ۱۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد تا به اتلاف گرما از سیم پیچ کمک کند . اگر فاصله ی استاندارد رعایت نشود کمپرسور بیش از حد گرم می شود و باعث خاموش شدن یخچال می شود . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    آلودگی

    کثیفی کندانسور نیز یکی دیگر از علت های خرابی کمپرسور یخچال می باشد . در پشت یخچال لوله های پیچ در پیچی سیاه رنگی وجود دارد که به آن کندانسور گفته میشود.اگر این لوله ها را گرد و خاک بپوشاند کثیفی مثل عایق عمل میکند و گرما به درستی دفع نمیشود و یخچال به خوبی کار نمی کند و حتی ممکن است از کار بیوفتد.گرد و غبار و هر گونه اجسام اضافی که وارد کمپرسور شود ، باعث می شوند که کمپرسور نتواند کار خود را به درستی انجام دهد . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    خراب شدن فن کمپرسور

    فن کمپرسور یخچال قسمت مهمی از سیستم خنک کننده کمپرسور می باشد .درست مانند کامپیوتر که دارای یک پردازنده است و فن تمام وقت برای خنک کردن دستگاه و جلوگیری از گرمای بیش از حد پردازنده کار میکند . اگر فن کمپرسور از کار بیوفتد ، یخچال شروع به صدا های عجیب و غریب می کند .با افزایش عمر دستگاه و در صورت تجمع گرد و غبار روی یاتاقان های موتور فن ، مانع از کارکرد موتور می شود . در صورت خرابی موتور فن باید آن را تعویض کنید. تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    کمبود روغن کاری

    همانطور که برای کارکرد درست اتومبیل ، روغن کافی و مناسب لازم است ، روغن کاری برای یک کمپرسور سالم بسیار مهم است . عدم روغن کاری باعث افزایش فرسودگی کمپرسور می شود و همچنین باعث ایجادگرمای بیش از نیز می شود . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    بار زیاد یخچال 

    یکی دیگر از دلایل خرابی کمپرسور ، به علت بار زیاد در محفظه ی یخچال می باشد . اگر یخچال را بیش از حد پر کنید و مواد غذایی را به صورت گرم داخل یخچال قرار دهید ، باعث می شود مایع خنک کننده بیش از حد گرم شود و در نتیجه حجم مبرد (مایع خنک کننده) با سرعت بالاتری افزایش می یابد و کمپرسور نیاز به کار طولانی دارد و همین امر باعث خرابی کمپرسور میشود . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    قدیمی شدن و استهلاک کمپرسور  

    به طور معمول طول عمر یک کمپرسور بین ۱۰ تا ۲۰ سال می باشد . در واقع متوسط طول عمر یخچال ۱۵ سال می باشد .البته اگر هیچ گونه نوسان شدید برق و یا ضربه ای به آن وارد نشود . عوامل بسیاری مانند نحوه ی نگهداری و میزان بار به طور چشم گیری روی طول عمر یخچال تاثیر دارد . مانند هر مولفه ی مکانیکی دیگر ، عملکرد کمپرسور نیز با افزایش عمر دستگاه کاهش می یابد . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    افزایش ولتاژ

    کمپرسور یخچال می تواند بر اثر ولتاژ بالا آسیب ببیند . یک نیروی قوی الکتریکی می تواند به سیم پیچ های کمپرسور آسیب برساند و باعث خرابی زودرس کمپرسور شود . همچنین تعویض کمپرسور هزینه ی بالایی را در بر دارد . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    سر و صدای غیر عادی کمپرسور

    ممکن است در طول روز به صورت عادی همیشه یک صدایی از کمپرسور یخچال می شنوید . این یعنی این که متوجه می شوید که موتور در حال کار است .  اگر هیچ صدایی از موتور نشنیدید یعنی موتور شما از کار افتاده یا اگر صدای زیادی از کمپرسور شنیدید و همچنین مواد غذایی داخل یخچال گرم است ، ممکن است کمپرسور شما دچار مشکل شده باشد . تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    موارد دیگری که با کارنکردن موتور یخچال ارتباط مستقیم دارند :

    قطع بودن سیم کشی

    خرابی رله اورلود

    عدم ارسال فرمان موتور توسط برد الکترونیکی

    قطع سیم پیچ موتور

    تعمیر یخچال هیمالیا بهارستان.

    رله استارت

    رله استارت وظیفه انتقال جریان الکتریکی به کمپرسور را دارد ، اگر این قطعه معیوب شود معمولا صدای زیادی در یخچال تولید میکند .این صدا شبیه به کلیک کردن ، یا تق تق متداوم شنیده میشود ،این صدا بخاطر تلاش رله برای راه اندازی موتور یخچال میباشد و وقتی نمیتواند این کار را انجام دهد مداوم تلاش میکند تا بلاخره به نتیجه برسد .

    رله استارت
    رله استارت یخچال

    خرابی برد یخچال

    در نسل جدید یخچال فریزر ها برای کنترل قطعات از برد هوشمند الکترونیکی استفاده میشود .خرابی در برد های الکترونیکی بسییار شایع است و یک نمونه از خرابی های آن باعث کار نکردن موتور یخچال میشود.در صورتی که تعمیرکار تشخیص دهد مشکل از برد میباشد،برد را به کارگاه سرویس منتقل میکند و مهندسین الکترونیک وارد عمل میشوند .

    برد یخچال
    تعمیر برد یخچال

    قطع بودن سیم کشی

    اطمینان از رسیدن برق به کمپرسور اول راه تشخیص علت روشن نشدن موتور یخچال میباشد ، برای چک کردن این مورد از دوشاخ برق باید مسیر برق را دنبال کنیم و از انتقال آن به موتور مطمئن شویم .اینکارا میتوان با استفاده از مولتی متر در حالت بیزر ( بوق ) نیز انجام داد و راهکار اصولی تشخیص آن استفاده از مولتی متر میباشد ..

    تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان.

    عیب یابی مشکل خالی شدن گاز یخچال با یک نگاه

    برای اینکه وقت کمتری جهت مطالعه از شما گرفته شود، در این بخش به خلاصه عیب یابی مشکل خالی شدن گاز یخچال پرداخته است.

    سوال جواب
    علائم خالی شدن گاز یخچال
    1. یکسره کار کردن موتور یخچال
    2. کم شدن سرما
    3. گرم شدن لوله برگشت کمپرسور
    علت خالی شدن گاز یخچال
    1. ترک، سوراخ یا پوسیدگی لوله ها
    2. جا به جایی یخچال و ضربه خوردن لوله های گاز
    3. تمیز کردن یخدون (یخچال های قدیمی) با وسایل نوک تیز
    نحوه تعمیر خالی شدن گاز یخچال
    • ابتدا نشت یابی مسیر لوله ها و سپس شارژگاز
    نحوه پیشگیری از خالی شدن گاز یخچال
    • محافظت از یخچال در حین جابه جایی
    • استفاده نکردن از وسایل نوک تیز در حین نظافت

    چگونه بفهمیم که گاز یخچال تمام شده؟

    این سوال توسط اکثر کاربران پرسش شده است. در مقاله دلایل خالی شدن گاز یخچال، ابتدا به این مورد میپردازیم که از کجا متوجه شوید گاز دستگاه خالی یا به عبارتی تمام شده است.

    تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان.

    نکته مهم: با باز ماندن درب یخچال یا به مرور زمان با پیر شدن دستگاه شما گاز یخچال تمام نمیشود. گاز یخچال تنها با نشتی خالی میشود.

    • اگر یخچال یکسره کار میکند، یکی از دلایل آن نشتی در لوله های گاز میباشد.
    • در صورتیکه موتور یکسره کار میکند گاز یخچال شما در حال تمام شدن است یا به عبارتی نشتی دارد.
    • اگر لوله برگشت گرم شده باشد و صدای کمپرسور تغییر کند، به نشانه خالی شدن گاز یخچال است.
    • چنانچه، فریزر سرما داشته باشد، اما یخچال برودن خود را از دست داده باشد، احتمالا نشتی گاز وجود دارد و کم کم، فریزر هم سرمای خود را از دست میدهد.

      تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان.

    گاز یخچال، حتی با یک سوراخ خیلی ریز که با چشم هم قابل دیدن نیست، خارج میشود و به مرور زمان کاملا خالی میشود.

    بررسی علت خالی شدن گاز یخچال 

    در این بخش به بررسی علت خالی شدن گاز یخچال میپردازیم:

    • زمانیکه کمپرسور روشن است ولی دستگاه برودت لازم ندارد، اما موتور سالم است؛ باید بدانید که گاز یخچال به دلیل نشتی در حال تمام شدن است.
    • در نظر داشته باشید؛ زمانیکه کمپرسور روشن است و مشکلی ندارد و کندانسورها گرم نیست، نشان دهنده تمام شدن گاز یخچال است که باید ابتدا نشت یابی و طبق اصول شارژ گاز شود.
    • اگر کمپرسور روشن است و کندانسورها ((شبکه ها) که در بعضی مدل ها داخل درب و در بعضی مدل ها در پشت درب میباشد) سرد میباشند؛ به معنای کیپ کردن مدار یا نیاز یخچال به شارژ گاز است.

      تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان..

    کاربران گرامی توجه داشته باشید که گاز یخچال به خودی خود خالی نمیشود و حتما به دلایل پوسیدگی یا تمیز کردن با اشیاء نوک تیز؛ منجر به خالی شدن گاز یخچال میشود.

    تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان

    چرا گاز یخچال خالی شده؟

    • گاز یخچال فقط به دلیل نشتی خارج میشود.
    • گاز یخچال در لوله ها حرکت میکند.
    • این لوله ها از کمپرسور تا کندانسور و اواپراتور ادامه دارد.
    • اگر به هر دلیلی به مانند جابه جایی یخچال یا تمیز کردن با وسایل نوک تیز، منجر به سوراخ شدن هر قسمتی از این لوله ها شود، گاز یخچال کم کم از همان سوراخ تخلیه میشود و شما هم شاهد کم شدن برودت داخل یخچال یا فریزر میشوید.
    • سرعت تخلیه گاز یخچال به همان سوراخ بستگی دارد.
    • اگر سوراخ کوچکتر باشد، گاز با سرعت کمتری تخلیه میشود و شاید چند روزی زمان بگذرد تا گاز کاملا خالی شود.
    • در یخچال های قدیمی که یک یخدون بالای آن تعبیه شده است، دارای یک صفحه تریزون میباشند.
    • این یخچال ها برفک میزنند.
    • پدر یا مادر بزرگ ها وقتی میخواستند برفک ها رو آب کنند، از یک وسیله تیز استفاده میکردند.
    • اما نمیدونستند که این تمیز کردن باعث ضربه به همان صفحه تریزون میشود، و در نهایت گاز از همان طریق تخلیه میشود.

      تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان

    از عمده نشانه های خالی شدن گاز یخچال گرم شدن یخچال و سرد نکردن یخچال می باشد. اگر این گاز تنها فشار خود را از دست بدهد معمولا می توان فرسودگی و یا یک نشتی کوچک را عامل آن دانست که باعث شده در طول زمان کم کم قدرت خود را از دست بدهد و به اندازه کافی خنک نکند. در این حالت هوای داخل یخچال خنک می شود ولی به اندازه کافی نه و در نهایت باعث یکسره کار کردن کمپرسور میشود.

    تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان

    اما اگر یخچال به کلی داغ شده باشد و اصلا خنک نکند نشان می دهد که گاز یخچال به دلیلی خالی شده است. البته تنها دلیل گرم شدن یخچال نمی تواند خالی شدن گاز یخچال باشد. گاهی لاستیک درب، خرابی کمپرسور و یا اواپراتور و همچنین فن های یخچال هم دلیل گرم شدن و سرد نکردن یخچال است ولی یکی از عمده ترین نشانه های آن خالی شدن گاز یخچال است.

    تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان

    یک تعمیرکار یخچال ایستکول باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

    • یک تکنسین متخصص باید در زمینه تعمیرات یخچال ایستکول دانش و مهارت کافی را داشته باشد‌.
    • یک تعمیرکار حرفه ای یخچال، باید تجهیزات مناسب و قطعات اورجینال و با کیفیت را همراه خود داشته باشد.
    • تعمیرکار باید اصول اخلاقی را رعایت کنند و کار خود را در کمال صداقت و درستی انجام دهد
    • وقت شناسی و متعهد بودن یکی دیگر از ویژگی های مهم یک تعمیرکار حرفه ای یخچال است.
    • تعمیر یخچال هیمالیا  بهارستان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!